Який зв'язок між зубами та літаками?

(0.0)
558

Простими словами це біль, що виникає при зміні тиску навколишнього середовища. Зазвичай виникає у людей, які літають чи пірнають. Причини цього явища до кінця не вивчені, проте факт залишається фактом.

На жаль, поєднання польоту і зубного болю просто жахливо. Але це трапляється набагато частіше, ніж ви могли подумати. Проблема в тому, що літаки по атмосферному тиску під час польоту неможливо порівняти ні з чим на Землі (за винятком звичайно ж морського дна) протягом усього періоду часу між зльотом і посадкою вашого лайнера тиск постійно змінюється, що безпосередньо може бути причиною як м'якого нападу зубного болю, так і перевести його в серйозні болючі відчуття.

На сьогоднішній день ця проблема досить поширена, і навіть має власну гілку в стоматології. Авіаційна стоматологія – це нова наука, яка вивчає вплив польоту на стан зубів. Її основна мета зрозуміти, як політ впливає на здоров'я зубів, і надалі запобігати можливим порушенням, пов'язаним із змінами атмосферного тиску.

Нижче ви можете ознайомитися з відомостями з найбільш поширених причин зубного болю під час польоту, це можливо допоможе вам визначити проблему, знайти рішення та врятувати свою відпустку за потреби.

Бародонтальгія - це тип зубного болю, який безпосередньо виникає в результаті змін атмосферного тиску. Однак у багатьох випадках біль виникає внаслідок стимуляції чутливих нервових закінчень. Це може бути ознакою субклінічного захворювання ротової порожнини. При цьому біль характеризується різким відчуттям, що стискає. Якщо відчуття найінтенсивніші під час зльоту, це може бути пов'язане з пульпітом. Якщо при посадці, -  з некрозом пульпи, якщо біль однаково поганий, під час усього польоту, - це може бути ознакою періапікальної хвороби.

Одонторексіс- ця недуга відома також досить лякаючою прізвиськом "барометричного вибуху", проте вона і не пов'язана з жодними реальними вибухами, тому не варто панікувати. У цьому випадку біль викликаний виходом газу, затриманого під реставраціями та пломбами низької якості. При цьому біль може бути як легкої, так і важкої форми, залежно від кількості газу, що виділяється.

Бароотит.  Оскільки вуха, рот і ніс пов'язані між собою, зазвичай біль в одному призводить до болю та в інших. Наприклад, баротит виникає під час спуску та посадки, тому що зміна тиску створює вакуум усередині середнього вуха. Результатом є дуже різкий (часто колючий) біль у межах одного або обох вух. У деяких випадках це може призвести до тупого болю в зубах.

Баросинусит. Подібно до баротиту, баросинусит викликаний перебуванням людини на великих висотах. Зміни тиску викликають негативний тиск, що виникає між зовнішнім середовищем та внутрішніми параназальними повітряними пазухами. Це призводить до запалення синусів, що може спричинити виникнення бародонтальгії. Больові спазми при цьому характеризуються відчуттям, що стискається і розширюється, щось схоже на здавлювання уражених зубів і ясен.

Перібітальний головний біль - є серйознішим захворюванням, яке не завжди пов'язане з польотом. Однак атмосферні зміни, що виникають під час польоту, можуть спричинити його симптоми. Цей стан іноді називають «кластерним головним болем», і зачіпає воно в першу чергу молодих (20-40 років) чоловіків. Характеризується надзвичайною хворобливістю відчуттів, до того ж може тимчасово погіршити зір або викликати дивну поведінку.

Є ряд речей, які ви можете зробити, щоб знизити ризик зубного болю під час польоту. Це важливо, тому щоПроблеми із зубами не тільки болючі, вони можуть дуже легко стати постійними. Перш за все, не сідайте на літак з наявною і невирішеною проблемою в порожнині рота. Зрозуміло, що це не завжди буде можливим, але рекомендується проконсультуватися з дантистом перед планованою поїздкою.

Якщо ж у вас нещодавно мали місце бути маніпудяції на зубах (ремонт або реставрація), також поговоріть зі своїм стоматологом про можливі реакції на зміну тиску при польоті.

Крім того, для пацієнтів, які часто літають, зазвичай краще вибирати реставрації цементами хімічного затвердіння, на відміну від скляних іономерів, оскільки перші, як доведено, більш надійні по відношенню до перепадів тиску.

Коментарі
Поки немає коментарів
Написати коментар